Foto z filmu Macky v muzeu

Mačky v múzeu
Koty Ermitaža
Rusko, 2023

Réžia: Vasiliy Rovenskiy
Scenár: Vasiliy Rovenskiy, Elvira Bushtets, Fyodor Derevyanskiy
Kamera: Fedor Mezentsev
Hudba: Anton Gryzlov
V slovenskom znení: Přemysl Boublík, Michal Domonkos, Tibor Vokoun, Peter Krajčovič, Ján Greššo

Mladý kocúr Vincent a myš Maurice sa vydajú na dobrodružnú cestu do svetoznámeho múzea Ermitáž v Petrohrade. Tam sa stretnú s elitným mačacím oddielom, ktorý už stáročia chráni umelecké poklady pred myšami a inými škodcami. A to je veľký problém, pretože Maurice si veľmi rád pochutnáva na obrazoch. Keď do Ermitáže prinesú jeden z najznámejších obrazov ľudstva, Mona Lisu, ktorú túži pohrýzť každá myš. Obraz nečakane ukradnú a Vincent a jeho priatelia sa snažia za každú cenu nájsť zmiznuté umelecké dielo.
Mačky v múzeu zábavnou formou predstavuje najslávnejšie umelecké poklady sveta a jedno z najveľkolepejších múzeí na svete, Ermitáž, aj tým najmenším.

Žáner: animovaný
Dĺžka: 83 min.
Jazyková verzia: slovenský dabing
Odporúčaná prístupnosť: bez obmedzenia
Distribútor: Vertigo Distribution
Premiéra: 25. 7. 2024

 

FOTO: Vertigo Distribution

Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

70. MFF Oberhausen

Od jeho vzniku v roku 1954 charakterizuje festival v Oberhausene nielen prvotné edukatívne (cesta k vzdelaniu) a politické – povedané s Brankom „aktívne koexistenčné“ – ľavicové nastavenie (cesta k susedom), ale aj ďalšie postoje, manifestácie či konfrontácie, ktoré mu pravidelne prinášajú nové označenia a výčitky. Najprv „červený“ festival sa na začiatku 60. rokov stal tribúnou mladých proti prežitému kinu otcov. Čelil útokom katolíckej cirkvi, zmenil sa na miesto odporu voči prejavom mocenského obmedzovania slobody tvorby. A postpandemická súčasnosť ho stavia opäť pred nové hrozby. Nejde len o ďalšiu nálepku, keď sa pre svoj prejav solidarity Izraelu po útoku Hamásu zo 7. októbra 2023 stal festivalom „sionistickým“ a časť tvorcov i distribútorov sa preto odhlásila z programu. Podľa riaditeľa festivalu Larsa Henrika Gassa ide o signál ďalekosiahlejšej krízy kultúrnych podujatí. Formát nielen tohto západonemeckého festivalu, ktorý sa zrodil zo skúsenosti svetových vojen a fašizmu, čelí opäť tlaku. Ako sám v pripomenul, mosty ani cesty k susedom už nemajú prednosť. Vníma odklon od podujatí ako platforiem otvoreného myslenia, dialógu a sebareflexie, kde sa diskutovalo predovšetkým o rôznosti umenia, autorstva, estetických názorov. Smerujeme k akciám určeným len pre „svojich“ (cancel culture), kde si potvrdíme pohľad na svet, resp. na „mclarenovských“ susedov. Aj pre tieto otázky sa jedným z najnavštevovanejších a názorovo najostrejších podujatí festivalu stali konferencia a séria diskusií pod názvom...
Zobraziť všetky články
This site is registered on wpml.org as a development site.