Aktuálne z MIDPOINT-u

V Bratislave sa v dňoch 23. až 25. 9. uskutoční workshop MIDPOINT Intensive SK, ktorý je zameraný na analýzu scenárov celovečerných hraných filmov vo vývoji. Vybrané projekty bude zastupovať tvorivý tím v zložení scenárista – producent a okrem skupinových diskusií bude priestor aj na individuálne konzultácie s lektorom, česko-macedónskym režisérom, scenáristom, dramaturgom a strihačom Ivom Trajkovom. „Intensive SK je relatívne krátky, ale veľmi účinný modul, ktorý prináša niekoľko výhod: jeho dostupnosť súvisí s tým, že lektora prinášame priamo k účastníkom, nemusia za ním vycestovať oni, nespornou výhodou je aj to, že workshop prebieha v slovenčine, resp. češtine, a v neposlednom rade je veľkou devízou, že projekty sa konzultujú s lektorom, ktorý pracuje medzinárodne, no napriek tomu rozumie ich lokálnym obsahovým špecifikám,“ uviedla vlani za MIDPOINT Katarína Tomková. Tento typ programu sa koná od roku 2012 a jeho partnerom je aj Slovenský filmový ústav. Z filmov, ktoré už poznáme z kín, si ním v štádiu projektu prešla napríklad Piata loď (r. I. Grófová).

V septembri sú zároveň uzávierky na prihlasovanie do ďalších medzinárodných programov MIDPOINT-u. Jedným z nich je program Feature Launch, ktorý je venovaný prvým a druhým celovečerným filmom a zameriava sa na vývoj projektu a scenára, ale aj na možnosti financovania a koprodukcie filmu. Zúčastniť sa na ňom môžu tvorivé tímy v zložení scenárista, režisér a producent, je to však súčasne i platforma na vzdelávanie dramaturgov. Projekty do programu Feature Launch sa dajú prihlasovať do 13. 9. 2019, uzávierka pre prihlasovanie dramaturgov je 27. 9. 2019. Prvý workshop tohto programu sa uskutoční v januári budúceho roka v rámci medzinárodného koprodukčného trhu When East Meets West v Terste, druhý sa bude konať v apríli 2020 na Slovensku, tretí v júli v Karlových Varoch, kde sa v rámci filmového festivalu uskutoční prezentácia projektov a ten najlepší získa cenu 10 000 eur, a štvrtý, doplnkový workshop pre producentov bude v januári 2021 v Terste, opäť v rámci koprodukčného trhu When East Meets West.

Aktuálnu uzávierku (13. 9.) má aj jednorazový program MIDPOINT Writers’ Room, ktorý slúži na zdokonaľovanie scenáristických schopností v oblasti televíznych seriálov. Pre účastníkov workshopu, ktorý sa bude konať v novembri v Prahe, sú pripravené prednášky, praktické cvičenia v písaní scenárov aj simulácia tzv. writers’ room. Viac informácií nájdete na www.midpoint-center.eu.

dan

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Záber z filmu Mimi

VOD: Mimi

(r. Mira Fornay, 2023) – dostupné na DAFilms.sk Na „tom druhom“ brehu Dunaja, náprotivku betónovej chamtivosti nových developmentov, existuje čarovné miesto stretu výnimočných ekosystémov, symbiózy zvyškov záhradkárskych kolónií, hmyzu, drevín, vtáctva, ponevierania sa, športu... To všetko v oáze chladu a tieňa, ktorá je dokonalým protipólom rozpáleného mesta, neustále sa ťahajúceho do výšky. „Hoci sa centrum mesta nachádza v tesnej blízkosti, (...) Lido si zachovalo svoj nízkoprahový a nekomerčný charakter. Jeho súčasťou sú okrem voľnočasových aktivít aj aktivity sivej ekonomiky, možno tu natrafiť na piknikujúce rodiny, popíjajúce hlúčiky dospievajúcich, kšefty prebiehajúce skrz stiahnuté okienka odstavených audi, sex alebo sexbiznis v kríkoch okolo rieky, odpadky a improvizované obydlia. Lido je jedným z posledných miest, kde možno len tak tráviť čas bez nutnosti legitimizovať svoju prítomnosť konzumom,“ píše Ivana Rumanová v knihe Mestský rozvoj pre koho? Bratislavské Lido medzi vágnym terénom a expanziou centra, ktorú prednedávnom vydal tranzit.sk. Režisérka Mira Fornay vo svojom autorskom príbehu Mimi vytvára presne takýto priestor koexistencie rôznorodých ľudí s nádychom magického realizmu – nemecký vojak, staršia pani opisujúca svoj (dnes už zbúraný) domček v lese, Danica zbierajúca plyšové hračky, pán s člnom, „milenci“ sediaci na strome, opekajúci hippies... Hlavná postava, dievčatko Romy, ich všetkých stretne počas svojho pátrania, keď sa vyberie do lesov hľadať stratenú andulku, a to pomocou andulky...
6/2024

Slnko v sieti

„Ked tu nebude to Slnko v síci, tak sme v rici“ Je 26. apríl, pol deviatej večer. „Slúžka“ Dana Droppová vezie na vozíku „invalida“ Gregora Hološku – obaja sú v slávnostnom večernom odeve – po chodbách budovy Slovenského rozhlasu, aby sa dostali do sály, kde sa koná ceremoniál odovzdávania národných filmových cien Slnko v sieti. Rozprávajú sa a Hološka vysloví vetu, ktorá nám (trochu podvratne) poslúžila ako titul tohto článku. Tri šťastné trinástky Slávnostný večer sa konal pod záštitou prezidentky Zuzany Čaputovej (prítomnej na ceremoniáli) a primátora Bratislavy Matúša Valla, moderoval ho Bruno Ciberej. Pripomenul, že prvý raz sa Slnko v sieti udeľovalo v roku 2004, a keďže spočiatku bol interval dvojročný, máme tu aktuálne 13. ročník tohto podujatia. Súťažilo v ňom v 18 kategóriách 34 diel, najviac nominácií – po 13 – mali filmy Invalid Jonáša Karáska a Slúžka Mariany Čengel Solčanskej. Ako prvé sa odovzdávali ocenenia za herecké výkony vo vedľajšej úlohe. V mužskej kategórii ho získal Zdeněk Godla za postavu Gaba v čiernej komédii Invalid, v ženskej Éva Bandor za postavu Márie v dráme Moc (r. Mátyás Prikler). Herečka v nej stvárnila matku, ktorej zastrelia syna – ide o nešťastnú náhodu, ale s politickým pozadím –, a tak cenu symbolicky venuje matkám Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej. Slnko v sieti za scenár získal Miro Šifra za film Úsvit (r. Matěj Chlupáček). Najlepším architektom – scénografom sa stal Tomáš...
Zobraziť všetky články
This site is registered on wpml.org as a development site.