V marci má program Kreatívna Európa – podprogram MEDIA uzávierky v dvoch schémach: 26. marca majú uzávierky výzvy EACEA/5/2015 – Práca s publikom a EACEA/06/2015 – Vývoj videohier.
V rámci prvej schémy ide o podporu projektov zameraných na filmovú gramotnosť alebo podujatí zameraných na prácu s publikom:
Akcia 1: Filmová gramotnosť
Projekty na zlepšenie spolupráce medzi iniciatívami na zvyšovanie filmovej gramotnosti v Európe s cieľom zvýšiť efektívnosť a európsky rozmer daných iniciatív. Vyžaduje aspoň 3 partnerov (koordinátor projektu a najmenej 2 partneri), ktorí pôsobia v oblasti zvyšovania filmovej gramotnosti, pochádzajú z 3 krajín zúčastňujúcich sa na podprograme MEDIA a využívajú najmenej 3 jazyky. Prípustné organizácie: iniciatívy zamerané na filmovú gramotnosť vrátane filmových inštitútov, inštitúcií filmového dedičstva, festivalov, filmových klubov a iných organizácií aktívne pôsobiacich v oblasti filmu a filmovej gramotnosti, obzvlášť zameraných na deti a mládež.
Akcia 2: Podujatia zamerané na prácu s publikom
Podujatia, ktorých cieľom je rozvoj iniciatív zameraných na inovatívne a participatívne stratégie rozširovania (obzvlášť) mladého publika európskeho filmu. Projekty v rámci Akcie 2 musia spĺňať tieto kritériá:
– mať aspoň 3 partnerov (koordinátor projektu a najmenej 2 partneri) pôsobiacich v audiovizuálnom sektore, pochádzajúcich z 3 rôznych krajín, ktoré sa zúčastňujú na podprograme MEDIA,
– byť zacielené na publikum v najmenej 3 krajinách zúčastňujúcich sa na podprograme MEDIA,
– byť zamerané na európske filmy.
Prípustné organizácie: obchodní zástupcovia, distribučné spoločnosti, festivaly, televízni vysielatelia, kiná, on-line platformy, asociácie na propagáciu filmu a tak ďalej.
V druhej schéme ide o podporu vývoja európskych videohier s naratívnou štruktúrou bez ohľadu na platformu alebo predpokladaný spôsob distribúcie. Vo všetkých prípadoch musí ísť o hry určené na komerčné využitie.
vs