Creative Europe Desk Slovensko informuje

V septembri bolo zverejnených niekoľko výziev programu Kreatívna Európa – MEDIA, pričom väčšina zostala bez zásadných zmien. Výzva EACEA/19/2016, Výberová podpora kinodistribúcie, má dve uzávierky: 1. decembra 2016 a 14. júna 2017. Jej podmienky ostávajú rovnaké a to isté platí pre Výzvu EACEA/23/2016, Podpora TV vysielania, s uzávierkami 24. novembra 2016 a 25. mája 2017. Rovnako je bez zásadných zmien Výzva EACEA/16/2016, Podpora filmových festivalov – uzávierky sú 24. novembra 2016 (pre projekty, ktoré sa začínajú medzi 1. májom a 31. októbrom 2017) a 27. apríla 2017 (pre projekty, ktoré sa začínajú medzi 1. novembrom 2017 a 30. aprílom 2018).

Čo sa týka podmienok, výnimkou je novinka v schéme Podpora vývoja jednotlivých projektov (Výzva EACEA/20/2016). Každá spoločnosť musí preukázať, že ako väčšinový producent produkovala dielo distribuované v komerčnej distribúcii (pod ňou sa rozumie distribúcia v kinách alebo televízii) mimo krajiny pôvodu diela v období piatich rokov pred podaním žiadosti. Výzva má dve uzávierky: 17. novembra 2016 a 20. apríla 2017. Žiadateľ môže tak ako v minulosti podať v rámci jednej výzvy iba jednu žiadosť.

V programe Kreatívna Európa – Kultúra je 23. november 2016 termínom na podávanie projektov v podprograme Projekty európskej spolupráce. Týka sa organizácií v oblasti kultúry a ich minimálne troch zahraničných partnerov. Hlavnými cieľmi tohto podprogramu sú podpora schopnosti kultúrnych odvetví fungovať nadnárodne a medzinárodne, podpora pohybu kultúrnych diel aj nadnárodnej mobility kultúrnych a kreatívnych subjektov, najmä umelcov. Žiadať je možné prostriedky na projekty v celkovej hodnote do 200 000 eur (projekty spolupráce menšieho rozsahu) a 2 000 000 eur (projekty spolupráce väčšieho rozsahu). Texty výziev, podmienky pre žiadateľov a informácie sú dostupné na www.cedslovakia.eu alebo priamo v kancelárii Creative Europe Desk Slovensko.

vs

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Záber z filmu Mimi

VOD: Mimi

(r. Mira Fornay, 2023) – dostupné na DAFilms.sk Na „tom druhom“ brehu Dunaja, náprotivku betónovej chamtivosti nových developmentov, existuje čarovné miesto stretu výnimočných ekosystémov, symbiózy zvyškov záhradkárskych kolónií, hmyzu, drevín, vtáctva, ponevierania sa, športu... To všetko v oáze chladu a tieňa, ktorá je dokonalým protipólom rozpáleného mesta, neustále sa ťahajúceho do výšky. „Hoci sa centrum mesta nachádza v tesnej blízkosti, (...) Lido si zachovalo svoj nízkoprahový a nekomerčný charakter. Jeho súčasťou sú okrem voľnočasových aktivít aj aktivity sivej ekonomiky, možno tu natrafiť na piknikujúce rodiny, popíjajúce hlúčiky dospievajúcich, kšefty prebiehajúce skrz stiahnuté okienka odstavených audi, sex alebo sexbiznis v kríkoch okolo rieky, odpadky a improvizované obydlia. Lido je jedným z posledných miest, kde možno len tak tráviť čas bez nutnosti legitimizovať svoju prítomnosť konzumom,“ píše Ivana Rumanová v knihe Mestský rozvoj pre koho? Bratislavské Lido medzi vágnym terénom a expanziou centra, ktorú prednedávnom vydal tranzit.sk. Režisérka Mira Fornay vo svojom autorskom príbehu Mimi vytvára presne takýto priestor koexistencie rôznorodých ľudí s nádychom magického realizmu – nemecký vojak, staršia pani opisujúca svoj (dnes už zbúraný) domček v lese, Danica zbierajúca plyšové hračky, pán s člnom, „milenci“ sediaci na strome, opekajúci hippies... Hlavná postava, dievčatko Romy, ich všetkých stretne počas svojho pátrania, keď sa vyberie do lesov hľadať stratenú andulku, a to pomocou andulky...
6/2024

Slnko v sieti

„Ked tu nebude to Slnko v síci, tak sme v rici“ Je 26. apríl, pol deviatej večer. „Slúžka“ Dana Droppová vezie na vozíku „invalida“ Gregora Hološku – obaja sú v slávnostnom večernom odeve – po chodbách budovy Slovenského rozhlasu, aby sa dostali do sály, kde sa koná ceremoniál odovzdávania národných filmových cien Slnko v sieti. Rozprávajú sa a Hološka vysloví vetu, ktorá nám (trochu podvratne) poslúžila ako titul tohto článku. Tri šťastné trinástky Slávnostný večer sa konal pod záštitou prezidentky Zuzany Čaputovej (prítomnej na ceremoniáli) a primátora Bratislavy Matúša Valla, moderoval ho Bruno Ciberej. Pripomenul, že prvý raz sa Slnko v sieti udeľovalo v roku 2004, a keďže spočiatku bol interval dvojročný, máme tu aktuálne 13. ročník tohto podujatia. Súťažilo v ňom v 18 kategóriách 34 diel, najviac nominácií – po 13 – mali filmy Invalid Jonáša Karáska a Slúžka Mariany Čengel Solčanskej. Ako prvé sa odovzdávali ocenenia za herecké výkony vo vedľajšej úlohe. V mužskej kategórii ho získal Zdeněk Godla za postavu Gaba v čiernej komédii Invalid, v ženskej Éva Bandor za postavu Márie v dráme Moc (r. Mátyás Prikler). Herečka v nej stvárnila matku, ktorej zastrelia syna – ide o nešťastnú náhodu, ale s politickým pozadím –, a tak cenu symbolicky venuje matkám Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej. Slnko v sieti za scenár získal Miro Šifra za film Úsvit (r. Matěj Chlupáček). Najlepším architektom – scénografom sa stal Tomáš...
Zobraziť všetky články
This site is registered on wpml.org as a development site.