V apríli bude mať program Kreatívna Európa – podprogram MEDIA niekoľko uzávierok v schémach, v ktorých sa slovenské spoločnosti pravidelne uchádzajú o podporu:
– 20. apríla má uzávierku schéma Vývoj – jednotlivé projekty (Výzva EACEA/23/2016). Oproti minulosti nastala dôležité zmena v základných kritériách: spoločnosť musí preukázať, že ako väčšinový producent vytvorila dielo, ktoré už bolo v komerčnej distribúcii (kiná alebo TV) minimálne v jednej krajine mimo krajiny pôvodu diela.
– 27. apríla má uzávierku schéma Podpora filmových festivalov (Výzva EACEA16/2016), a to pre projekty, ktoré sa začnú v období od 1. novembra 2017 do 30. apríla 2018. Stále platí, že pri posudzovaní žiadostí bude zohrávať dôležitú úlohu, ako festival pracuje s publikom a ako zlepšuje mediálnu gramotnosť svojich divákov, a to nielen počas konania festivalu, ale aj počas dlhšieho obdobia.
– 28. apríla má uzávierku Kinodistribúcia – automatická podpora (Výzva EACEA/18/2016). V detailoch sa nemení nič, distribučné spoločnosti deklarujú počet divákov na nenárodných európskych filmoch v predchádzajúcom roku.
Všetky žiadosti sa podávajú online, uzávierka je vždy o 12. hodine. Texty výziev, formuláre a ďalšie náležitosti nájdete na www.cedslovakia.eu a kancelária Creative Europe Desk v Bratislave je pripravená poskytnúť potrebné rady a informácie.
vs