Začiatkom decembra bola publikovaná nová Výzva EACEA/23/2017, Podpora vývoja balíkov projektov. Je v nej niekoľko dosť zásadných noviniek. Tak ako v predchádzajúcich výzvach predkladá žiadateľ svoju žiadosť o podporu vývoja 3 až 5 projektov hraných, dokumentárnych alebo animovaných diel určených na komerčné využitie (kinodistribúcia, televízia alebo online platformy). Spoločnosť musí existovať minimálne 36 mesiacov pred podaním žiadosti a musí preukázať, že ako väčšinový producent produkovala v období piatich rokov pred podaním žiadosti dielo (hraný, dokumentárny alebo animovaný film), ktoré bolo komerčne distribuované minimálne v troch krajinách mimo krajiny žiadateľa, a to v období medzi 1. 1. 2015 a dňom podania žiadosti. Žiadateľ si zároveň musí vybrať, či chce žiadať v rámci už otvorenej výzvy na podporu vývoja jednotlivých projektov, alebo v rámci tejto výzvy na podporu vývoja balíkov projektov.
Novinkou je definícia obdobia, keď sa začína samotná akcia – predtým to bol deň podania žiadosti, teraz je to deň, keď komisia oboznámi žiadateľa s pridelením grantu. V ten istý deň sa začína obdobie prípustných nákladov. Zároveň sa ruší možnosť zahrnúť do oprávnených nákladov výdavky, ktoré vznikli v súvislosti so získaním autorských práv pred týmto dátumom. V praxi to znamená, že uznané budú iba výdavky, ktoré vznikli v období odo dňa oznámenia o pridelení podpory. Zmenili sa aj kritériá hodnotenia žiadajúcej spoločnosti: spoločnosť musí preukázať schopnosť koprodukovať filmy, svoju prítomnosť a vizibilitu na medzinárodných festivaloch a trhoch, finančnú kapacitu a schopnosť vyvíjať paralelne viac projektov. Tak ako vo výzve na podporu vývoja jednotlivých projektov aj tu musia mať všetky predložené diela identifikačné číslo ISAN alebo EIDR, a to najneskôr v deň, keď sa končí obdobie vývoja podľa zmluvy s komisiou.
Rozpočet tejto výzvy je 12,5 milióna eur. Maximálna suma podpory za celý balík projektov je 200 000 eur, suma podpory na jednotlivé projekty sa pohybuje medzi 10 000 a 60 000 eurami. Uzávierka výzvy je 6. 2. 2018.
vs