Creative Europe Desk Slovensko informuje

V marci sa uskutoční niekoľko medzinárodných podujatí – panelov, seminárov a workshopov, na ktorých sa kancelária Creative Europe Desk Slovensko podieľa ako spoluorganizátor. V rámci MFF Febiofest Bratislava spoluorganizujeme industry program festivalu, predovšetkým panel pripravovaných slovenských filmov Works in Progress, ktorý sa uskutoční v pondelok 16. marca. Podrobný program nájdete na www.febiofest.sk.

Industry program MFF Praha – Febiofest nazvaný Women in Film je venovaný rôznym otázkam spojeným s pôsobením žien vo filmovom priemysle. Uskutoční sa v termíne 23. až 25. marca a jeho spoluorganizátormi sú kancelárie CED Česká republika a Slovensko. Podrobný program nájdete na www.febiofest.cz, akreditovať sa môžete na adrese industry@febiofest.cz.

V dňoch 30. marca až 2. apríla sa v Bratislave uskutoční seminár Green Filming Workshop. Štvordňový intenzívny seminár na tému manažment udržateľnosti vo filmovej produkcii organizuje Audiovizuálny fond – Slovenská filmová agentúra v spolupráci s Creative Europe Desk Slovensko a Česká republika a APA a je primárne určený producentom, vedúcim výroby, asistentom produkcie, režisérom a ostatným vedúcim profesionálom, ktorí sa zaujímajú o filmovú výrobu šetrnú ku klíme a chcú ju aplikovať v praxi. Seminár aj školenie bude viesť expert a ekokonzultant s dlhoročnou praxou Philip Gassmann z Mníchova. 

 Philip Gassmann vyštudoval film v Paríži a pracoval na viacerých divadelných, filmových a TV projektoch. Od roku 2014 organizuje workshopy na tému trvalej udržateľnosti vo filmovej produkcii pre filmové fondy, filmové školy, producentov a politikov. Účastnícky poplatok: 100 eur/4 dni školenia, uzávierka prihlasovania: 20. marca 2020 na adrese office@filmcommission.sk.

V marci je jediná uzávierka programu Kreatívna Európa, podprogramu MEDIA, 12. marca má uzávierku schéma EACEA/25/2019, Podpora filmového vzdelávania. Je určená konzorciám žiadateľov (minimum je žiadateľ a 2 partneri minimálne z 3 krajín programu, minimálne 2 partneri v konzorciu musia byť špecializovaní na vzdelávanie). Projekty musia byť zamerané na inovatívne formy vzdelávania v oblasti filmovej gramotnosti a na zvýšenie záujmu širokého, špeciálne mladého publika o európske audiovizuálne diela vrátane diel európskeho audiovizuálneho dedičstva. Rozpočet na túto výzvu je 1,9 mil. eur, projekty môžu získať do 70 % z celkového rozpočtu, minimálny požadovaný grant je 200 000 eur.

vs

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Záber z filmu Mimi

VOD: Mimi

(r. Mira Fornay, 2023) – dostupné na DAFilms.sk Na „tom druhom“ brehu Dunaja, náprotivku betónovej chamtivosti nových developmentov, existuje čarovné miesto stretu výnimočných ekosystémov, symbiózy zvyškov záhradkárskych kolónií, hmyzu, drevín, vtáctva, ponevierania sa, športu... To všetko v oáze chladu a tieňa, ktorá je dokonalým protipólom rozpáleného mesta, neustále sa ťahajúceho do výšky. „Hoci sa centrum mesta nachádza v tesnej blízkosti, (...) Lido si zachovalo svoj nízkoprahový a nekomerčný charakter. Jeho súčasťou sú okrem voľnočasových aktivít aj aktivity sivej ekonomiky, možno tu natrafiť na piknikujúce rodiny, popíjajúce hlúčiky dospievajúcich, kšefty prebiehajúce skrz stiahnuté okienka odstavených audi, sex alebo sexbiznis v kríkoch okolo rieky, odpadky a improvizované obydlia. Lido je jedným z posledných miest, kde možno len tak tráviť čas bez nutnosti legitimizovať svoju prítomnosť konzumom,“ píše Ivana Rumanová v knihe Mestský rozvoj pre koho? Bratislavské Lido medzi vágnym terénom a expanziou centra, ktorú prednedávnom vydal tranzit.sk. Režisérka Mira Fornay vo svojom autorskom príbehu Mimi vytvára presne takýto priestor koexistencie rôznorodých ľudí s nádychom magického realizmu – nemecký vojak, staršia pani opisujúca svoj (dnes už zbúraný) domček v lese, Danica zbierajúca plyšové hračky, pán s člnom, „milenci“ sediaci na strome, opekajúci hippies... Hlavná postava, dievčatko Romy, ich všetkých stretne počas svojho pátrania, keď sa vyberie do lesov hľadať stratenú andulku, a to pomocou andulky...
6/2024

Slnko v sieti

„Ked tu nebude to Slnko v síci, tak sme v rici“ Je 26. apríl, pol deviatej večer. „Slúžka“ Dana Droppová vezie na vozíku „invalida“ Gregora Hološku – obaja sú v slávnostnom večernom odeve – po chodbách budovy Slovenského rozhlasu, aby sa dostali do sály, kde sa koná ceremoniál odovzdávania národných filmových cien Slnko v sieti. Rozprávajú sa a Hološka vysloví vetu, ktorá nám (trochu podvratne) poslúžila ako titul tohto článku. Tri šťastné trinástky Slávnostný večer sa konal pod záštitou prezidentky Zuzany Čaputovej (prítomnej na ceremoniáli) a primátora Bratislavy Matúša Valla, moderoval ho Bruno Ciberej. Pripomenul, že prvý raz sa Slnko v sieti udeľovalo v roku 2004, a keďže spočiatku bol interval dvojročný, máme tu aktuálne 13. ročník tohto podujatia. Súťažilo v ňom v 18 kategóriách 34 diel, najviac nominácií – po 13 – mali filmy Invalid Jonáša Karáska a Slúžka Mariany Čengel Solčanskej. Ako prvé sa odovzdávali ocenenia za herecké výkony vo vedľajšej úlohe. V mužskej kategórii ho získal Zdeněk Godla za postavu Gaba v čiernej komédii Invalid, v ženskej Éva Bandor za postavu Márie v dráme Moc (r. Mátyás Prikler). Herečka v nej stvárnila matku, ktorej zastrelia syna – ide o nešťastnú náhodu, ale s politickým pozadím –, a tak cenu symbolicky venuje matkám Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej. Slnko v sieti za scenár získal Miro Šifra za film Úsvit (r. Matěj Chlupáček). Najlepším architektom – scénografom sa stal Tomáš...
Zobraziť všetky články
This site is registered on wpml.org as a development site.