Creative Europe Desk Slovensko informuje

Rok 2020 bol pre slovenskú audiovíziu skutočne zlomový a v niektorých segmentoch (kiná, distribúcia) aj zničujúci. Tým viac poteší, že pre slovenské subjekty žiadajúce podporu v rámci programu Kreatívna Európa, podprogramu MEDIA, bol mimoriadne úspešný. Celková suma podpory dosiahla 999 440 eur, čo je historicky druhý najlepší výsledok v ére členstva Slovenska v programe. V podprograme Kultúra dostali 4 slovenské spoločnosti ako spoluorganizátori projektov (Hudobné centrum, MG & MK, s. r. o., Univerzita Komenského a občianske združenie Superar)celkovo 83 654 eur, celková podpora z programu Kreatívna Európa za rok 2020 predstavuje 1 083 094 eur. 

Tradične najvyššiu podporu v rámci podprogramu MEDIA dostali distribútori: v rámci automatickej podpory kinodistribúcie dostalo 5 slovenských distribučných spoločností celkovo 307 127 eur. V rámci výberovej podpory kinodistrbúcie dostalo v prvej uzávierke 7 distribútorov 36 080 eur, v rámci druhej uzávierky štyria slovenskí distribútori 26 115 eur (EACEA nezverejňuje jednotlivé spoločnosti a ich podporu, pretože nie sú priami žiadatelia).

Výborné výsledky (a historicky rekordné) dosiahli slovenské produkčné spoločnosti. V rámci podpory vývoja jednotlivých projektov dostali podporu spoločnosti KFS Production – 50 000 eur na projekt The Flesh – A True Eastern, D.N.A. – 50 000 eur na projekt Unnatural, objectif – 30 000 eur na projekt The Spacehead a napokon Hailstone – 25 000 eur na projekt We Have to Survive (názvy projektov uvádzame tak, ako boli uvedené v žiadostiach). Zároveň máme dve slovenské spoločnosti, ktoré dostali podporu na vývoj balíkov projektov: Bfilm – 195 000 eur a Nutprodukcia – 96 000 eur. Celkovo teda získali slovenské produkčné spoločnosti na vývoj svojich projektov 446 000 eur.

V rámci podpory Europa Cinemas dostalo 25 slovenských kín v sieti podporu vo výške 167 117 eur. Všetkým úspešným žiadateľom srdečne gratulujeme.

Koncom roku 2020 sa po dlhých a komplikovaných rokovaniach o výške a podmienkach rozpočtu EÚ na ďalšie programovacie obdobie dosiahol konsenzus, preto očakávame, že sa rýchlo pohnú aj schvaľovacie procesy jednotlivých programov vrátane ďalšej generácie programu Kreatívna Európa na roky 2021 až 2027. Predpokladáme, že prvé výzvy budú publikované už v prvých mesiacoch roku 2021. V roku 2021 oslávi program MEDIA 30 rokov svojej existencie. Sme radi, že Slovensko je členskou krajinou tohto najväčšieho a najdôležitejšieho európskeho programu na podporu audiovizuálneho priemyslu, a to už od roku 2003. V priebehu roka bude k tomuto jubileu zorganizovaných viacero kampaní a podujatí, o ktorých vás, samozrejme, budeme informovať.

vs

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Záber z filmu Mimi

VOD: Mimi

(r. Mira Fornay, 2023) – dostupné na DAFilms.sk Na „tom druhom“ brehu Dunaja, náprotivku betónovej chamtivosti nových developmentov, existuje čarovné miesto stretu výnimočných ekosystémov, symbiózy zvyškov záhradkárskych kolónií, hmyzu, drevín, vtáctva, ponevierania sa, športu... To všetko v oáze chladu a tieňa, ktorá je dokonalým protipólom rozpáleného mesta, neustále sa ťahajúceho do výšky. „Hoci sa centrum mesta nachádza v tesnej blízkosti, (...) Lido si zachovalo svoj nízkoprahový a nekomerčný charakter. Jeho súčasťou sú okrem voľnočasových aktivít aj aktivity sivej ekonomiky, možno tu natrafiť na piknikujúce rodiny, popíjajúce hlúčiky dospievajúcich, kšefty prebiehajúce skrz stiahnuté okienka odstavených audi, sex alebo sexbiznis v kríkoch okolo rieky, odpadky a improvizované obydlia. Lido je jedným z posledných miest, kde možno len tak tráviť čas bez nutnosti legitimizovať svoju prítomnosť konzumom,“ píše Ivana Rumanová v knihe Mestský rozvoj pre koho? Bratislavské Lido medzi vágnym terénom a expanziou centra, ktorú prednedávnom vydal tranzit.sk. Režisérka Mira Fornay vo svojom autorskom príbehu Mimi vytvára presne takýto priestor koexistencie rôznorodých ľudí s nádychom magického realizmu – nemecký vojak, staršia pani opisujúca svoj (dnes už zbúraný) domček v lese, Danica zbierajúca plyšové hračky, pán s člnom, „milenci“ sediaci na strome, opekajúci hippies... Hlavná postava, dievčatko Romy, ich všetkých stretne počas svojho pátrania, keď sa vyberie do lesov hľadať stratenú andulku, a to pomocou andulky...
6/2024

Slnko v sieti

„Ked tu nebude to Slnko v síci, tak sme v rici“ Je 26. apríl, pol deviatej večer. „Slúžka“ Dana Droppová vezie na vozíku „invalida“ Gregora Hološku – obaja sú v slávnostnom večernom odeve – po chodbách budovy Slovenského rozhlasu, aby sa dostali do sály, kde sa koná ceremoniál odovzdávania národných filmových cien Slnko v sieti. Rozprávajú sa a Hološka vysloví vetu, ktorá nám (trochu podvratne) poslúžila ako titul tohto článku. Tri šťastné trinástky Slávnostný večer sa konal pod záštitou prezidentky Zuzany Čaputovej (prítomnej na ceremoniáli) a primátora Bratislavy Matúša Valla, moderoval ho Bruno Ciberej. Pripomenul, že prvý raz sa Slnko v sieti udeľovalo v roku 2004, a keďže spočiatku bol interval dvojročný, máme tu aktuálne 13. ročník tohto podujatia. Súťažilo v ňom v 18 kategóriách 34 diel, najviac nominácií – po 13 – mali filmy Invalid Jonáša Karáska a Slúžka Mariany Čengel Solčanskej. Ako prvé sa odovzdávali ocenenia za herecké výkony vo vedľajšej úlohe. V mužskej kategórii ho získal Zdeněk Godla za postavu Gaba v čiernej komédii Invalid, v ženskej Éva Bandor za postavu Márie v dráme Moc (r. Mátyás Prikler). Herečka v nej stvárnila matku, ktorej zastrelia syna – ide o nešťastnú náhodu, ale s politickým pozadím –, a tak cenu symbolicky venuje matkám Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej. Slnko v sieti za scenár získal Miro Šifra za film Úsvit (r. Matěj Chlupáček). Najlepším architektom – scénografom sa stal Tomáš...
Zobraziť všetky články
This site is registered on wpml.org as a development site.