V októbri boli zverejnené všetky nové výzvy programu Kreatívna Európa, podprogramu MEDIA na rok 2019:
– EACEA/22/2018, Vývoj jednotlivých projektov (uzávierky 18. 12. 2018 a 24. 4. 2019),
– EACEA/25/2018, TV vysielanie (uzávierky 18. 12. 2018 a 28. 5. 2019),
– EACEA/33/2018, Podpora filmového vzdelávania/Práca s publikom (uzávierka 7. 3. 2019),
– EACEA/32/2018, Podpora filmových festivalov (uzávierky 20. 12. 2018 a 7. 5. 2019),
– EACEA/30/2018, Podpora online distribúcie (uzávierka 5. 4. 2019),
– EACEA/26/2018, Medzinárodné koprodukčné fondy (uzávierka 6. 3. 2019),
– EACEA/27/2018, Kinodistribúcia – automatická podpora (uzávierka 5. 9. 2019)
– EACEA/28/2018, Kinodistribúcia – selektívna schéma (uzávierky 8. 1. 2019 a 4. 6. 2019),
– EACEA/31/2018, Prístup na trh (uzávierka 7. 2. 2019),
– EACEA/23/2018, Vývoj – balíky projektov (uzávierka 20. 2. 2019),
– EACEA/24/2018, Vývoj videohier (uzávierka 27. 2. 2019),
– EACEA/01/2018, Distribúcia – podpora pre obchodných zástupcov (uzávierka 15. 1. 2019),
– EACEA/50/2018, Siete kín (uzávierka 31. 5. 2019).
Z výziev, ktoré majú uzávierku v najbližšom období, sa najvýraznejšie zmenila Kinodistribúcia – selektívna schéma. Oprávneným žiadateľom je v tomto prípade európsky obchodný zástupca (sales agent), ktorý koordinuje minimálne sedem prípustných distributérov pôsobiacich v rôznych krajinách, zúčastňujúcich sa na podprograme MEDIA.Medzi distributérmi musia byť minimálne traja z krajín s vysokou alebo so strednou produkčnou kapacitou (Spojené kráľovstvo, Francúzsko, Taliansko, Španielsko, Nemecko, Rakúsko, Belgicko, Poľsko, Holandsko) a minimálne dvaja z krajín s nízkou produkčnou kapacitou (všetky ostatné členské krajiny podprogramu MEDIA).
Sales agent musel v posledných troch rokoch zastupovať minimálne tri filmy distribuované v aspoň piatich krajinách a byť oprávnený predávať ich do minimálne pätnástich členských krajín MEDIA. Filmy musia byť nenárodné a mať distribučnú premiéru v období 1. 4. 2019 až 1. 10. 2020 (1. uzávierka) alebo 1. 10. 2019 až 1. 4. 2021 (2. uzávierka). Granty sú určené na financovanie distribučných kampaní a limitované podľa krajín, v prípade slovenských distribútorov do 10 000 eur. V každom prípade ide o maximálne 50 % z celkového rozpočtu. Kaskádový grant znamená, že celkovú sumu dostane žiadateľ (sales agent) a ten pošle sumu podpory distributérom.
Všetky výzvy a ďalšie podrobné informácie nájdete na webovej stránke kancelárie Creative Europe Desk Slovensko www.cedslovakia.eu.
vs