Creative Europe Desk Slovensko informuje (DECEMBER 2018)

V októbri boli zverejnené všetky nové výzvy programu Kreatívna Európa, podprogramu MEDIA na rok 2019:

– EACEA/22/2018, Vývoj jednotlivých projektov (uzávierky 18. 12. 2018 a 24. 4. 2019),

– EACEA/25/2018, TV vysielanie (uzávierky 18. 12. 2018 a 28. 5. 2019),

– EACEA/33/2018, Podpora filmového vzdelávania/Práca s publikom (uzávierka 7. 3. 2019),

– EACEA/32/2018, Podpora filmových festivalov (uzávierky 20. 12. 2018 a 7. 5. 2019),

– EACEA/30/2018, Podpora online distribúcie (uzávierka 5. 4. 2019),

– EACEA/26/2018, Medzinárodné koprodukčné fondy (uzávierka 6. 3. 2019),

– EACEA/27/2018, Kinodistribúcia – automatická podpora (uzávierka 5. 9. 2019)

– EACEA/28/2018, Kinodistribúcia – selektívna schéma (uzávierky 8. 1. 2019 a 4. 6. 2019),

– EACEA/31/2018, Prístup na trh (uzávierka 7. 2. 2019),

– EACEA/23/2018, Vývoj – balíky projektov (uzávierka 20. 2. 2019),

– EACEA/24/2018, Vývoj videohier (uzávierka 27. 2. 2019),

– EACEA/01/2018, Distribúcia – podpora pre obchodných zástupcov (uzávierka 15. 1. 2019),

– EACEA/50/2018, Siete kín (uzávierka 31. 5. 2019).

Z výziev, ktoré majú uzávierku v najbližšom období, sa najvýraznejšie zmenila Kinodistribúcia – selektívna schéma. Oprávneným žiadateľom je v tomto prípade európsky obchodný zástupca (sales agent), ktorý koordinuje minimálne sedem prípustných distributérov pôsobiacich v rôznych krajinách, zúčastňujúcich sa na podprograme MEDIA.Medzi distributérmi musia byť minimálne traja z krajín s vysokou alebo so strednou produkčnou kapacitou (Spojené kráľovstvo, Francúzsko, Taliansko, Španielsko, Nemecko, Rakúsko, Belgicko, Poľsko, Holandsko) a minimálne dvaja z krajín s nízkou produkčnou kapacitou (všetky ostatné členské krajiny podprogramu MEDIA).

Sales agent musel v posledných troch rokoch zastupovať minimálne tri filmy distribuované v aspoň piatich krajinách a byť oprávnený predávať ich do minimálne pätnástich členských krajín MEDIA. Filmy musia byť nenárodné a mať distribučnú premiéru v období 1. 4. 2019 až 1. 10. 2020 (1. uzávierka) alebo 1. 10. 2019 až 1. 4. 2021 (2. uzávierka). Granty sú určené na financovanie distribučných kampaní a limitované podľa krajín, v prípade slovenských distribútorov do 10 000 eur. V každom prípade ide o maximálne 50 % z celkového rozpočtu. Kaskádový grant znamená, že celkovú sumu dostane žiadateľ (sales agent) a ten pošle sumu podpory distributérom. 

Všetky výzvy a ďalšie podrobné informácie nájdete na webovej stránke kancelárie Creative Europe Desk Slovensko www.cedslovakia.eu.

vs

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Záber z filmu Mimi

VOD: Mimi

(r. Mira Fornay, 2023) – dostupné na DAFilms.sk Na „tom druhom“ brehu Dunaja, náprotivku betónovej chamtivosti nových developmentov, existuje čarovné miesto stretu výnimočných ekosystémov, symbiózy zvyškov záhradkárskych kolónií, hmyzu, drevín, vtáctva, ponevierania sa, športu... To všetko v oáze chladu a tieňa, ktorá je dokonalým protipólom rozpáleného mesta, neustále sa ťahajúceho do výšky. „Hoci sa centrum mesta nachádza v tesnej blízkosti, (...) Lido si zachovalo svoj nízkoprahový a nekomerčný charakter. Jeho súčasťou sú okrem voľnočasových aktivít aj aktivity sivej ekonomiky, možno tu natrafiť na piknikujúce rodiny, popíjajúce hlúčiky dospievajúcich, kšefty prebiehajúce skrz stiahnuté okienka odstavených audi, sex alebo sexbiznis v kríkoch okolo rieky, odpadky a improvizované obydlia. Lido je jedným z posledných miest, kde možno len tak tráviť čas bez nutnosti legitimizovať svoju prítomnosť konzumom,“ píše Ivana Rumanová v knihe Mestský rozvoj pre koho? Bratislavské Lido medzi vágnym terénom a expanziou centra, ktorú prednedávnom vydal tranzit.sk. Režisérka Mira Fornay vo svojom autorskom príbehu Mimi vytvára presne takýto priestor koexistencie rôznorodých ľudí s nádychom magického realizmu – nemecký vojak, staršia pani opisujúca svoj (dnes už zbúraný) domček v lese, Danica zbierajúca plyšové hračky, pán s člnom, „milenci“ sediaci na strome, opekajúci hippies... Hlavná postava, dievčatko Romy, ich všetkých stretne počas svojho pátrania, keď sa vyberie do lesov hľadať stratenú andulku, a to pomocou andulky...
6/2024

Slnko v sieti

„Ked tu nebude to Slnko v síci, tak sme v rici“ Je 26. apríl, pol deviatej večer. „Slúžka“ Dana Droppová vezie na vozíku „invalida“ Gregora Hološku – obaja sú v slávnostnom večernom odeve – po chodbách budovy Slovenského rozhlasu, aby sa dostali do sály, kde sa koná ceremoniál odovzdávania národných filmových cien Slnko v sieti. Rozprávajú sa a Hološka vysloví vetu, ktorá nám (trochu podvratne) poslúžila ako titul tohto článku. Tri šťastné trinástky Slávnostný večer sa konal pod záštitou prezidentky Zuzany Čaputovej (prítomnej na ceremoniáli) a primátora Bratislavy Matúša Valla, moderoval ho Bruno Ciberej. Pripomenul, že prvý raz sa Slnko v sieti udeľovalo v roku 2004, a keďže spočiatku bol interval dvojročný, máme tu aktuálne 13. ročník tohto podujatia. Súťažilo v ňom v 18 kategóriách 34 diel, najviac nominácií – po 13 – mali filmy Invalid Jonáša Karáska a Slúžka Mariany Čengel Solčanskej. Ako prvé sa odovzdávali ocenenia za herecké výkony vo vedľajšej úlohe. V mužskej kategórii ho získal Zdeněk Godla za postavu Gaba v čiernej komédii Invalid, v ženskej Éva Bandor za postavu Márie v dráme Moc (r. Mátyás Prikler). Herečka v nej stvárnila matku, ktorej zastrelia syna – ide o nešťastnú náhodu, ale s politickým pozadím –, a tak cenu symbolicky venuje matkám Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej. Slnko v sieti za scenár získal Miro Šifra za film Úsvit (r. Matěj Chlupáček). Najlepším architektom – scénografom sa stal Tomáš...
Zobraziť všetky články
This site is registered on wpml.org as a development site.