Môže producent umeleckého dokumentu, ktorého hrdinovia nie sú slávni ani dosť kontroverzní na to, aby pritiahli do kín široké publikum, s rozpočtom pokrytým len spolovice pomýšľať na medzinárodnú distribúciu? Kde nájsť zahraničných partnerov, ako osloviť sales agentov či televízie – a kedy? Ako financovať distribúciu a kto v tom môže pomôcť? A čo keď producent partnerov nenájde, ako môže nájsť divákov sám a presvedčiť ich, aby prišli do kina? DOK.Incubator privezie na Slovensko expertov na marketing a distribúciu, okrem iného riaditeľa jednej z najväčších medzinárodných distribučných spoločností Autlook Filmsales Petra Jägera (Rakúsko), producenta renomovanej nemeckej spo- ločnosti Filmtank Thomasa Tielscha, experta na online distribúciu Kobiho Shelyho (Izrael) a špecialistku na outreach kampane Line Halvorsen (Nórsko). Dve z prednášok štvordňového seminára o súčasných trendoch filmovej distribúcie (2. – 5. decembra) budú otvorené verejnosti:
► 2. decembra od 15. hodiny predstaví Peter Jäger nové trendy v distribúcii a možnosti, ktoré tieto zmeny dokumentárnemu filmu prinášajú.
► 5. decembra od 9. hodiny sa producenti a režiséri dokumentov budú môcť pýtať na konkrétne praktické kroky, ktoré môžu pre svoje filmy urobiť. Dozvedia sa, ako identifikovať divácky okruh toho-ktorého filmu a ako toto publikum osloviť, naučia sa hľadať pre svoje projekty partnerov mimo filmovej komunity tak, aby snímku otvorili aj divákom, ktorí do kina bežne nechodia. Nie je potrebné zasahovať do obsahu filmu, pokiaľ je dobre zvolená stratégia marketingu a distribúcie.
Prednášky sa budú konať na Filmovej a televíznej fakulte Vysokej školy múzických umení v Bratislave (Svoradova 2). Workshop organizuje Asociácia nezávislých producentov v spolupráci s DOK.Incubatorom, so Slovenským filmovým ústavom a s FTF VŠMU. Podujatie finančne podporil Audiovizuálny fond a Ministerstvo kultúry SR.
anp