Jedným z hlavných hostí 47. Letnej filmovej školy v Uherskom Hradišti bude herec Martin Huba. Z množstva filmov, v ktorých účinkoval často v českej réžii, uvedú Obsluhoval som anglického kráľa (2006) Jiřího Menzela a Hovory s TGM(r. Jakub Červenka, 2018). Z tradičného júlového termínu sa LFŠ kvôli organizačnej neistote posunula o 14 dní. Od 6. do 12. 8. ponúkne napríklad francúzsku filmovú sériu Louisa Feuillada z rokov 1913 – 1914 o Fantomasovi. Svet fantázie a neopozeranú kolekciu z obdobia nemeckého expresionizmu predstaví sekcia nemých filmov so živou hudbou. Ďalší návrat do histórie zaostrí na tvorbu amerického režiséra Roberta Aldricha. Do vesmíru a „galaxie imaginácie“ pozýva program venovaný virtuálnej realite a sekcia Hot TV predstaví rôzne druhy televíznych adaptácií. Zo slovenských a koprodukčných titulov uvedú v Hradišti v predpremiére Správu Petra Bebjaka o zverstvách holokaustu a úteku z Osvienčimu, popri vlaňajšom slovenskom kandidátovi na Oscara uvidia diváci aj českého. Šarlatán Agnieszky Holland je aj slovenskou koprodukciou. Atraktívne slovenské a koprodukčné novinky z posledného obdobia zastupujú tiež hrané filmy Muž so zajačími ušami a Služobníci, z dokumentov potom Králi videa o fenoméne socialistického VHS dabingu a Alchymická pec o procese tvorby Jana Švankmajera. Festival uvedie aj koprodukčnú animovanú novinku Myšia patria do neba Denisy Grimmovej a Jakuba Bubeníčka a vzťahovú drámu Chyby, prvý film režiséra seriálu Most! (2019) Jana Prušinovského od Kobier a užoviek (2015) ocenených šiestimi Českými levmi. Slovenským koproducentom je PubRes. Nechýbajú české klasiky ako Vražda ing. Čerta (1970) či filmy Vrchní, prchni! (1980), Jako jed (1985) a Nejistá sezona(1987), ktoré spája scenáristický a/alebo herecký vklad Zdeňka Svěráka. Pohľad do histórie FAMU ponúkne študentské filmy Dušana Hanáka 6 otázek pre Jana Wericha, Alcron (1963), Učenie (1965); Ela Havettu 34 dnů absolutního klidu(1965), Předpověď: nula (1966) a Juraja Jakubiska Strieborný vietor (1961), Mlčení (1963), Každý deň má svoje meno(1960) a Čekají na Godota (1966). Posledné dva nakrútil so slovenským konškolákom, kameramanom Andrejom Barlom.
mak