MEDIA Desk Slovensko informuje…
V rámci nového programu Kreatívna Európa – MEDIA plánuje Európska komisia tento mesiac (po schválení nového programu Európskym parlamentom a Radou EÚ) uverejniť základné výzvy v oblasti podpory tréningu, vývoja projektov, distribúcie, podpory festivalov, projektov práce s publikom, videohier a podpory TV vysielania. Návrhy výziev už existujú, ale ešte nie sú oficiálne, takže aspoň základné zmeny: v rámci podpory tréningu nebude možné žiadať podporu na projekty základného tréningu (táto možnosť bola presunutá do programu Erasmus). V rámci podpory vývoja jednotlivých projektov bude možné dostať iba fixné sumy podpory a táto schéma bude viac otvorená pre projekty z krajín s nízkou audiovizuálnou kapacitou. Podpora vývoja balíkov projektov je určená pre skúsené produkčné spoločnosti. V rámci podpory festivalov bude možné získať fixné sumy podpory na základe počtu európskych filmov v programe, dôraz sa bude klásť na inovatívne aktivity podporujúce zvyšovanie mediálnej gramotnosti a prácu s publikom. V rámci výberovej podpory distribúcie bude možné získať fixné sumy podpory, počet distribútorov v zoskupení sa zvyšuje na sedem. Nové schémy: podpora projektov zameraných na prácu s publikom, jej cieľom je zlepšiť propagáciu európskeho filmu; podpora koprodukčných fondov je určená pre medzinárodné fondy financujúce koprodukcie, prioritou budú koprodukcie s tretími krajinami; podpora videohier – novinkou je, že videohry nemusia byť založené tak ako doteraz na existujúcom filmovom diele. Vo všeobecnosti bude nutné spoločnosť registrovať na portáli Európskej komisie a získať identifikačné číslo PIC, formuláre budú k dispozícii online a zjednoduší sa celý administratívny proces.
vs