Zákony, ktoré majú posunúť slovenskú mediálnu legislatívu do 21. storočia, predstavila v novembri ministerka kultúry Natália Milanová. Majú nahradiť legislatívu z čias pred Facebookom či smartfónmi. „Viac ako 250 paragrafov rieši kľúčové témy, ako transparentné vlastníctvo médií, ochrana zdroja, zrovnoprávnené práva a povinnosti pre televíziu, rozhlas, tlačené aj online médiá či riešenie online video platforiem,“ uviedlo ministerstvo. Balík troch zákonov vznikal niekoľko mesiacov v spolupráci so zástupcami z praxe. Nový zákon o mediálnych službách zrovnoprávňuje štandardné a online vysielanie televízie a rozhlasu a má priniesť väčší podiel titulkov a hlasových komentárov pre nepočujúcich a nevidiacich. Nový autorský zákon zavádza digitálne výnimky a právo na dodatočnú odmenu autora. „Ak sa autor dohodne s vydavateľom na odmene za svoje dielo, avšak kniha, film či iné dielo sa stane obzvlášť úspešným, vydavateľ sa musí podeliť s autorom o výnosy z predaja,“ priblížilo ministerstvo. Tretím zákonom je zákon o publikáciách. Nahrádza tlačový zákon (2008) aj zákon o povinných výtlačkoch (1997). „Zjednocuje prostredie pre tlačové agentúry, vydavateľov tlače a webové portály a definuje rámec sponzoringu,“ uviedlo ministerstvo.
red