Rekordná návštevnosť Kina Lumière v roku 2019

Takmer štyritisíc filmových predstavení (3 970) a ďalších 19 iných verejných podujatí ponúklo vlani bratislavské Kino Lumière, ktoré prevádzkuje Slovenský filmový ústav. Celková návštevnosť kina počas 358 dní jeho prevádzky na všetkých podujatiach sa vyšplhala na číslo 120 066, z toho návštevnosť na filmových predstaveniach v štyroch kinosálach bola 119 017 divákov. Doterajší rekord v počte divákov dosiahlo kino v roku 2017, keď ho navštívilo vyše 107-tisíc divákov. „Minuloročná rekordná návštevnosť nás veľmi teší, po trošku slabšom roku 2018 sme zaznamenali opäť výrazný úspech aj slovenských filmov. Kým v roku 2018 sa v Top 10 návštevnosti Kina Lumière umiestnili len dva slovenské filmy, minulý rok to boli hneď štyri tituly,“ povedala pre Film.skmanažérka Kina Lumière Zita Hosszúová.

Najnavštevovanejšími filmami sa stali Vtedy v Hollywoode (r. Quentin Tarantino), Joker (r. Todd Phillips) a Bolesť a sláva (r. Pedro Almodóvar). Slovenská snímka Nech je svetlo (Marko Škop) obsadila štvrtú priečku a prvú päticu filmov uzatvára Favoritka (r. Yorgos Lanthimos). Ďalšími slovenskými a koprodukčnými titulmi, ktoré sa umiestnili v prvej desiatke, sú Ostrým nožom (r. Teodor Kuhn) na ôsmom, Trhlina (r. Peter Bebjak) na deviatom a Sklenená izba (r. Julius Ševčík) na desiatom mieste.

Najviac, až 14 462 divákov prišlo do kina v októbri, v marci to bolo 13 332 divákov a v novembri 12 838. To boli zároveň mesiace, počas ktorých sa uskutočnilo najviac filmových projekcií (v marci 376, v novembri 357 a v októbri 355).

V decembri býva Kino Lumière niekoľko dní (počas vianočných a novoročných sviatkov) zatvorené, a teda má aj menší počet projekcií (285) ako priemerne, napriek tomu ho navštívilo 8 444 divákov. Najväčšej obľube sa v poslednom mesiaci roka 2019 tešili snímky Parazit (r. Bong Joon-ho), Výnimoční (r. Éric Toledano, Olivier Nakache), Vlastníci (r. Jiří Havelka), Nech je svetlo (r. Marko Škop) a Portrét ženy v plameňoch (r. Céline Sciamma).

Dôležité je, aby sme tieto čísla nepreceňovali, nebodaj sa nimi neuspokojovali a ďalej sa usilovali zvyšovať kvalitu priebehu projekcií i ďalšieho servisu pre divákov, snažili sa ponúkať rozmanitý filmový program a nezabúdali ani na najmenšieho diváka,“ dodala pre Film.sk manažérka Kina Lumière, ktoré vo svojej programovej štruktúre ponúka súčasnú slovenskú a európsku tvorbu, ale aj archívnu kinematografiu, tituly zo zlatého fondu. Pevné miesto v jeho dramaturgii majú aj programy ako Filmotéka, Filmový kabinet, Filmový kabinet deťom, detské a školské projekcie, Inkluzíve kino, Baby kino a Senior kino, ale aj pravidelne sa opakujúce i nové prehliadky a festivaly.

Najnavštevovanejšie filmy Kina Lumière v roku 2019

por.

Titul

návšt.

predstavení

Ø návšt.

1

Vtedy v Hollywoode (Quentin Tarantino)

3 495

36

97,08

2

Joker (Todd Phillips)

2 669

25

106,76

3

Bolesť a sláva (Pedro Almodóvar)

2 634

64

41,16

4

Nech je svetlo (Marko Škop)

2 483

64

38,80

5

Favoritka (Yorgos Lanthimos)

2 471

39

63,36

6

Všetci to vedia (Asghar Farhadi)

2 465

74

33,31

7

Parazit (Joon Ho Bong)

2 313

50

46,26

8

Ostrým nožom (Teodor Kuhn)

2 055

60

34,25

9

Trhlina (Peter Bebjak, SK)

2 005

23

87,17

10

Sklenená izba (Julius Ševčík)

1 997

44

45,39

jj

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

Záber z filmu Mimi

VOD: Mimi

(r. Mira Fornay, 2023) – dostupné na DAFilms.sk Na „tom druhom“ brehu Dunaja, náprotivku betónovej chamtivosti nových developmentov, existuje čarovné miesto stretu výnimočných ekosystémov, symbiózy zvyškov záhradkárskych kolónií, hmyzu, drevín, vtáctva, ponevierania sa, športu... To všetko v oáze chladu a tieňa, ktorá je dokonalým protipólom rozpáleného mesta, neustále sa ťahajúceho do výšky. „Hoci sa centrum mesta nachádza v tesnej blízkosti, (...) Lido si zachovalo svoj nízkoprahový a nekomerčný charakter. Jeho súčasťou sú okrem voľnočasových aktivít aj aktivity sivej ekonomiky, možno tu natrafiť na piknikujúce rodiny, popíjajúce hlúčiky dospievajúcich, kšefty prebiehajúce skrz stiahnuté okienka odstavených audi, sex alebo sexbiznis v kríkoch okolo rieky, odpadky a improvizované obydlia. Lido je jedným z posledných miest, kde možno len tak tráviť čas bez nutnosti legitimizovať svoju prítomnosť konzumom,“ píše Ivana Rumanová v knihe Mestský rozvoj pre koho? Bratislavské Lido medzi vágnym terénom a expanziou centra, ktorú prednedávnom vydal tranzit.sk. Režisérka Mira Fornay vo svojom autorskom príbehu Mimi vytvára presne takýto priestor koexistencie rôznorodých ľudí s nádychom magického realizmu – nemecký vojak, staršia pani opisujúca svoj (dnes už zbúraný) domček v lese, Danica zbierajúca plyšové hračky, pán s člnom, „milenci“ sediaci na strome, opekajúci hippies... Hlavná postava, dievčatko Romy, ich všetkých stretne počas svojho pátrania, keď sa vyberie do lesov hľadať stratenú andulku, a to pomocou andulky...
6/2024

Slnko v sieti

„Ked tu nebude to Slnko v síci, tak sme v rici“ Je 26. apríl, pol deviatej večer. „Slúžka“ Dana Droppová vezie na vozíku „invalida“ Gregora Hološku – obaja sú v slávnostnom večernom odeve – po chodbách budovy Slovenského rozhlasu, aby sa dostali do sály, kde sa koná ceremoniál odovzdávania národných filmových cien Slnko v sieti. Rozprávajú sa a Hološka vysloví vetu, ktorá nám (trochu podvratne) poslúžila ako titul tohto článku. Tri šťastné trinástky Slávnostný večer sa konal pod záštitou prezidentky Zuzany Čaputovej (prítomnej na ceremoniáli) a primátora Bratislavy Matúša Valla, moderoval ho Bruno Ciberej. Pripomenul, že prvý raz sa Slnko v sieti udeľovalo v roku 2004, a keďže spočiatku bol interval dvojročný, máme tu aktuálne 13. ročník tohto podujatia. Súťažilo v ňom v 18 kategóriách 34 diel, najviac nominácií – po 13 – mali filmy Invalid Jonáša Karáska a Slúžka Mariany Čengel Solčanskej. Ako prvé sa odovzdávali ocenenia za herecké výkony vo vedľajšej úlohe. V mužskej kategórii ho získal Zdeněk Godla za postavu Gaba v čiernej komédii Invalid, v ženskej Éva Bandor za postavu Márie v dráme Moc (r. Mátyás Prikler). Herečka v nej stvárnila matku, ktorej zastrelia syna – ide o nešťastnú náhodu, ale s politickým pozadím –, a tak cenu symbolicky venuje matkám Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej. Slnko v sieti za scenár získal Miro Šifra za film Úsvit (r. Matěj Chlupáček). Najlepším architektom – scénografom sa stal Tomáš...
Zobraziť všetky články
This site is registered on wpml.org as a development site.