Od 1. januára do 30. septembra 2014 prišlo do slovenských kín 2 972 758 divákov, ktorí zaplatili vstupné 15 005 043,10 eur. V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2013 to znamená medziročný nárast počtu divákov o 13,54 percenta a hrubých tržieb o 13,07 percenta. Stúpla i priemerná návštevnosť na predstavenie z 28,72 na 29,12 diváka. Rovnako ako v prvom polroku 2013 aj teraz sa cez hranicu 100 000 divákov dostali len tri tituly. Potešiteľné je, že do Top 10 sa dostal aj domáci film. Dokument 38, režijný debut dvojice Daniel Dangl a Lukáš Zednikovič, mal premiéru síce až 11. septembra, ale do 30. 9., teda za necelé tri týždne, ho videlo 97 896 divákov. Vďaka tomu mu patrí 4. priečka a stal sa najnavštevovanejším slovenským dokumentom v ére samostatnosti. So 113 027 divákmi k 19. novembru (všetky výsledky k tomuto termínu sú neoficiálne) je už piatym divácky najúspešnejším slovenským filmom od roku 1993. Umiestnenie ďalších majoritne slovenských premiérových snímok bolo nasledovné: Všetky moje deti (premiéra 13. 2., 42. miesto, 24 408 divákov k 30. septembru/24 413 divákov k 19. novembru), Arcibiskup Bezák Zbohom… (13. 3., 76. miesto, 9 643/12 106), Hrana – 4 filmy o Marekovi Brezovskom (27. 3., 109., 3 802/3 802), Felvidék – Horná zem (3. 4., 111., 3 669/4 554), Krok do tmy (12. 6., 141., 1 363/1 364), Socialistický Zombi Mord (25. 4., 145., 1 211/1 361), Prvý slovenský horor (24. 6., 163., 862/965), Slovensko 2.0 (10. 4., 161., 918/918), V tichu (18. 9., 182., 516/982), Lyrik (27. 3., 197., 392/392), Štvorec v kruhu alebo Život medzi únikmi a snami (27. 3., 207., 297/350), DanubeStory (11. 6., 210., 283/302), Dobrý človek (27. 5., 230., 199/199). Z filmov, ktoré mali premiéru po 30. septembri, sa darilo Láske na vlásku (premiéra 9. 10.), ktorá mala k 19. 11. už 40 582 divákov. Comeback (16. 10.) videlo 2 105 divákov a film Vlna vs. breh (6. 11.) 147 divákov.
Všetkých 57 slovenských a koprodukčných titulov, ktoré sa premietali počas prvých deviatich mesiacov roku 2014, videlo spolu 164 448 divákov, čo tvorí 5,53 percenta celkovej návštevnosti.
Miro Ulman