Záber z filmu Jablko poznania.

Večer s Vlastimilom Heroldom v Galérii dizajnu Satelit

Sprievodným podujatím výstavy Vlastimil Herold Takto alebo takto v bratislavskej Galérii dizajnu Satelit bude 10. 7. o 18. h podujatie s názvom Večer s Heroldom. Návštevníkov čaká komentovaná prehliadka výstavy s kurátorkou Silviou Kružliakovou a po nej bude nasledovať projekcia krátkych animovaných filmov, ktoré pre túto príležitosť zapožičal partner výstavy – Slovenský filmový ústav. Premietať sa budú snímky Jablko poznania, Sobotienka ide, Varila myšička kašičku, Kúzelník a kvetinárka, Vynálezca a Čudný vták. Uvedie ich Lea Pagáčová zo Slovenského filmového ústavu.

Vlastimil Herold bol jedným z prvých slovenských animátorov a jeho dielo v oblasti animovaného filmu je dodnes veľmi obdivované. Výstava prezentuje viacero Heroldových autorských realizácií z oblasti komunikačného dizajnu – knižnej grafiky, vytvárania logotypov a značiek, obalového dizajnu, ako aj reklamnej propagácie podnikov a ich produktov. Výstava potrvá do 28. 7. a pripravili ju pri príležitosti storočnice od Heroldovho narodenia.

Autor:

Záber z filmu Jablko poznania. FOTO: archív SFÚ

Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

70. MFF Oberhausen

Od jeho vzniku v roku 1954 charakterizuje festival v Oberhausene nielen prvotné edukatívne (cesta k vzdelaniu) a politické – povedané s Brankom „aktívne koexistenčné“ – ľavicové nastavenie (cesta k susedom), ale aj ďalšie postoje, manifestácie či konfrontácie, ktoré mu pravidelne prinášajú nové označenia a výčitky. Najprv „červený“ festival sa na začiatku 60. rokov stal tribúnou mladých proti prežitému kinu otcov. Čelil útokom katolíckej cirkvi, zmenil sa na miesto odporu voči prejavom mocenského obmedzovania slobody tvorby. A postpandemická súčasnosť ho stavia opäť pred nové hrozby. Nejde len o ďalšiu nálepku, keď sa pre svoj prejav solidarity Izraelu po útoku Hamásu zo 7. októbra 2023 stal festivalom „sionistickým“ a časť tvorcov i distribútorov sa preto odhlásila z programu. Podľa riaditeľa festivalu Larsa Henrika Gassa ide o signál ďalekosiahlejšej krízy kultúrnych podujatí. Formát nielen tohto západonemeckého festivalu, ktorý sa zrodil zo skúsenosti svetových vojen a fašizmu, čelí opäť tlaku. Ako sám v pripomenul, mosty ani cesty k susedom už nemajú prednosť. Vníma odklon od podujatí ako platforiem otvoreného myslenia, dialógu a sebareflexie, kde sa diskutovalo predovšetkým o rôznosti umenia, autorstva, estetických názorov. Smerujeme k akciám určeným len pre „svojich“ (cancel culture), kde si potvrdíme pohľad na svet, resp. na „mclarenovských“ susedov. Aj pre tieto otázky sa jedným z najnavštevovanejších a názorovo najostrejších podujatí festivalu stali konferencia a séria diskusií pod názvom...
Zobraziť všetky články
This site is registered on wpml.org as a development site.