Nové číslo časopisu pre vedu o filme a pohyblivom obraze sa zameriava na tvorbu poľského grafika, animátora, spisovateľa i režiséra Waleriana Borowczyka, ktorý zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho diela, ktoré boli donedávna na Slovensku takmer neznáme, priblížila sekcia Kino-Ikon Plus v bratislavskej časti 23. Medzinárodného festivalu filmových klubov Febiofest (marec 2016). Texty, v ktorých sa autori pokúšajú z rôznych pozícií osvetliť Borowzcykove filmy, sú v časopise zostavené na princípe montáže. Rubrika Profil je venovaná talianskemu tvorcovi Pierovi Paolovi Pasolinimu. Do Ázie sa čitatelia prenesú prostredníctvom rozhovoru s filmovým kritikom Bastianom Meiressonom, ktorý sa špecializuje na tamojšie kinematografie. Kino-Ikon predstavuje aj novú rubriku Ad fontes. Jej zámerom je publikovanie prekladov kratších odborných textov, ktoré ovplyvnili alebo určovali myslenie o filme a umení ako celku. Prvým príspevkom v rubrike je stať francúzskeho filozofa Rolanda Barthesa Od diela k textu (1971). V rubrike Dvojdotyk sa stretli texty Jany Bébarovej a Viléma Hakla a takisto Kristíny Aschenbrennerovej a Marcela Šeda. Aktuálne číslo časopisu prináša okrem toho aj viacero filmových a literárnych reflexií (od Pavla Branka, Ewy Mazierskej, Romany Javorčekovej, Eduarda Grečnera, Bohuslava Vženteka, Petra Michaloviča, Michala Michaloviča a Viktórie Oroszovej) a jeho tradičnou súčasťou je Frame – kritický občasník poslucháčov audiovizuálnych štúdií na FTF VŠMU v Bratislave.
zs