Čo majú spoločné séria brutálnych vrážd, otec, ktorý dúfa v návrat roky strateného syna, a vysoko odolný kov titán? Odpoveď dá víťazná snímka 74. ročníka festivalu v Cannes, ktorý sa výnimočne nekonal v máji, ale od 6. do 17. júla. Zlatú palmu získal film Titán francúzskej režisérky Julie Ducournau. Slovenská premiéra je naplánovaná na 21. októbra. Grand prix si rozdelili ex aequo filmy Ghahreman (Hrdina) iránskeho režiséra Asghara Farhadiho a Hytti nro 6 (Kupé č. 6) fínskeho režiséra Juha Kuosmanena. V prvom sa väzeň počas dvoch dní, na ktoré má priepustku, pokúša presvedčiť veriteľa, aby bol k nemu zhovievavejší, v druhom sa vo vlakovom kupé stretnú fínska študentka a ruský baník. Cenu za réžiu získal muzikál Annette v réžii Leosa Caraxa, ktorý je od júla v slovenských kinách. Najlepší scenár napísali podľa poroty vedenej americkým režisérom Spikom Leeom režisér Rjúsuke Hamaguči a scenárista Takamasa Óe. Ich snímkaDoraibu mai kâ (Drajv maj kár) je príbehom divadelného režiséra, jeho novej šoférky a tajomstva jeho zosnulej ženy. Cenu poroty, opäť ex aequo, získali Memoria thajského režiséra Apichatponga Weerasethakula a Haʼberech (Ahedino koleno) izraelského filmára Nadava Lapida. Najlepšie herecké výkony videla porota spomedzi 24 snímok v hlavnej súťaži vo filme Joachima Triera Verdens veste menneske (Najhoršia osoba na svete), za ktorý ocenila herečku Renate Reinsve, a vo filme Nitram austrálskeho režiséra Justina Kurzela – zaň ocenila Caleba Landryho Jonesa, ktorý stvárňuje masového vraha. Zlatá palma za najlepší krátky film putovala do Hongkongu, režisérka Tang Yi ju získala s filmom Tchien sia wu ja (Všetky vrany sveta). Zlatú kameru za najlepší debut v programe festivalu získala chorvátsko-americká režisérka Antoneta Alamat Kusijanović so snímkou Murina.
Na festivale sa v rámci rôznych platforiem predstavili aj viaceré slovenské snímky a tvorcovia. Pred svetovou premiérou na prestížnom Filmovom festivale Locarno prezentovala krátky animovaný film Milý tati režisérky Diany Cam Van Nguyen platforma Short Film Corner – Focus WiP. Cena HAF Goes to Cannes z marcového Hong Kong – Asia Film Financing Forum znamenala pre film Václava Kadrnku Správa o záchrane mŕtveho možnosť prezentácie na jednom z najprestížnejších filmových trhov v Cannes. Trhové projekcie mali na Marché du film slovenské minority Moja afganska rodina (pôvodný názov Moje slnko Maad) režisérky Michaely Pavlátovej a Myši patria do neba režisérskej dvojice Jan Bubeníček a Denisa Grimmová. V programe Producers on the move, ktorý predstavuje sľubné osobnosti filmovej produkcie, reprezentovala tento rok Slovensko Katarína Tomková. V rámci programu LʼAtelier sa zase predstavil pripravovaný česko-slovenský koprodukčný film Karavan režisérky Zuzany Kirchnerovej.
mak