Úspech blu-ray kolekcie Kubalových filmov

Blu-ray kolekcia Best of Viktor Kubal bude reprezentovať Slovensko v súťaži o najlepšie blu-ray a DVD vydanie archívnych filmov na prestížnom festivale archívneho filmu Il Cinema Ritrovato v Bologni. Kolekcia, ktorú tvoria dva Kubalove celovečerné animované filmy Zbojník Jurko (1976) a Krvavá pani (1980) a trinásť krátkometrážnych snímok tvorcu, sa dostala do úzkeho výberu finalistov súťaže Il Cinema Ritrovato DVD Awards. „Digitálne zreštaurované dielo legendy slovenského animovaného filmu Viktora Kubala sa tak dostalo do spoločnosti diel velikánov svetovej kinematografie, ako sú Billy Wilder, Alfred Hitchcock, Jean-Luc Godard, Fritz Lang, Sergej Paradžanov, Marcel Carné, Andrej Tarkovskij, Jean-Pierre Melville či David Lynch,“ hovorí Rastislav Steranka, riaditeľ Národného kinematografického centra Slovenského filmového ústavu. SFÚ vydal blu-ray kolekciu na jeseň minulého roka a aktuálne sa má na trh dostať kolekcia aj na DVD nosičoch. Festival sa uskutoční od 23. 6. do 1. 7. a ceny v piatich kategóriách budú vyhlásené na slávnostnom ceremoniáli 28. 6.

zs

Autor:
Verzia pre tlač
Zdieľať:

Najnovšie články

70. MFF Oberhausen

Od jeho vzniku v roku 1954 charakterizuje festival v Oberhausene nielen prvotné edukatívne (cesta k vzdelaniu) a politické – povedané s Brankom „aktívne koexistenčné“ – ľavicové nastavenie (cesta k susedom), ale aj ďalšie postoje, manifestácie či konfrontácie, ktoré mu pravidelne prinášajú nové označenia a výčitky. Najprv „červený“ festival sa na začiatku 60. rokov stal tribúnou mladých proti prežitému kinu otcov. Čelil útokom katolíckej cirkvi, zmenil sa na miesto odporu voči prejavom mocenského obmedzovania slobody tvorby. A postpandemická súčasnosť ho stavia opäť pred nové hrozby. Nejde len o ďalšiu nálepku, keď sa pre svoj prejav solidarity Izraelu po útoku Hamásu zo 7. októbra 2023 stal festivalom „sionistickým“ a časť tvorcov i distribútorov sa preto odhlásila z programu. Podľa riaditeľa festivalu Larsa Henrika Gassa ide o signál ďalekosiahlejšej krízy kultúrnych podujatí. Formát nielen tohto západonemeckého festivalu, ktorý sa zrodil zo skúsenosti svetových vojen a fašizmu, čelí opäť tlaku. Ako sám v pripomenul, mosty ani cesty k susedom už nemajú prednosť. Vníma odklon od podujatí ako platforiem otvoreného myslenia, dialógu a sebareflexie, kde sa diskutovalo predovšetkým o rôznosti umenia, autorstva, estetických názorov. Smerujeme k akciám určeným len pre „svojich“ (cancel culture), kde si potvrdíme pohľad na svet, resp. na „mclarenovských“ susedov. Aj pre tieto otázky sa jedným z najnavštevovanejších a názorovo najostrejších podujatí festivalu stali konferencia a séria diskusií pod názvom...
Zobraziť všetky články
This site is registered on wpml.org as a development site.